Иностранный язык для специальных целей
Market Leader Upper Intermediate
2 семестр 16 недель
№ занятия |
Наименование раздела и темы дисциплины |
Содержание темы (раздела) |
1-2 |
Unit 8: Team Building |
|
|
Vocabulary: Prefixes Listening: Building successful teams Reading: The key to successful team building Language review: modal perfect |
|
|
Skills: Resolving conflicts Case study: The new boss |
|
3-4 |
Unit 9: Raising Finance |
|
|
Vocabulary: Idioms Listening: Getting a bank loan Reading: Raising finance Language review: Dependent prepositions |
|
|
Skills: Negotiating Case study: Vision Film Company |
|
5-6 |
Unit 10: Customer Service |
|
|
Listening: Customer service Discussion: Customer complaints Vocabulary: Handling complaints Reading: Customers first Language review: gerund |
|
|
Skills: Active listening Case study: Hermes Communications |
|
7-8 |
Unit 11: Crisis Management |
|
|
Listening: Managing crisis Reading: Keeping your client relationship afloat Vocabulary: Noun phrases with and without of Language review: Contrast and addition |
|
|
Skills: Asking and answering difficult questions Case study: Game over |
|
9-10 |
Unit 12: Management Styles |
|
|
Vocabulary: Management qualities Listening: Successful managers Reading: Management styles Language review: Text reference |
|
|
Skills: Putting people at ease Case study: Zenova |
|
11-12 |
Unit 13: Takeovers and Mergers |
|
|
Vocabulary: Describing takeovers and mergers Listening: Making acquisitions Reading: Making a corporate marriage work Language review: Headlines |
|
|
Skills: Summarizing in presentations Case study: Group Bon Appétit PLC |
|
13-14 |
Unit 14: The Future of Business |
|
|
Listening: The future of business Vocabulary: Describing the future Reading: New working model Language review: prediction and probability |
|
|
Skills: Getting the right information Case study: Yedo Department Stores |
Экзамен (2-й семестр)
1. Написание финального теста (аудирование, чтение, задание на контроль владения лексико-грамматическими структурами, письмо).
2. Инсценировка коммуникативных ситуаций согласно тестовому заданию (говорение).
Критерии оценивания экзамена
Оценка осуществляется следующим образом:
отлично – задание выполнено полностью, продемонстрированы отличные знания структуры, верно употреблены грамматические конструкции, студент свободно использует специализированную лексику и выражения.
хорошо – задание выполнено полностью, продемонстрированы хорошие знания структуры, верно употреблены грамматические конструкции, студент допускает незначительные ошибки в использовании специализированной лексики и выражений.
удовлетворительно – задание выполнено не полностью, продемонстрированы удовлетворительные знания структуры, грамматические конструкции употреблены ошибочно, студент допускает грубые ошибки в использовании специализированной лексики и выражений.
Неудовлетворительно – задание не выполнено или выполнено не полностью, студент не придерживается структуры написания делового письма и проведения различных коммуникативных ситуаций, структуры, грамматические конструкции употреблены ошибочно, студент не употребляет специализированную лексику и выражения.